we are shadows

I'm not the boy I used to be
this town has got the youth of me
all eyes turn hollow
from the work of sorrow.
Standing on the paving
by the office building
they've got so much to do
never time for you


there's no use in praying


jag är så trött. Så trött på alla, och jag vill bara gömma mig under marken och stanna där tills jag skäms. Jag hatar att jag inte har ett annat val än att gå förbi, men jag har ju själv valt det? Eller, var det du? Jag vet inte längre vad som är ut eller in, och jag är trött på att bara sitta hemma och inte ha ett liv.
im sick and tired. sick, tired and worn out. im done.
jag kan inte ta tag i något heller, fan vad jag suger. urk.
äckligt inlägg.

Jag vill att systerAnna ska komma hem till mig snart. Jag vill kunna hålla hårt i någon precis innan jag somnar, och jag vill inte att mamma ska åka.

/S

you make my heart pound of anger

no

yes shut up

just fight for something for once in your fucking life

SHUT UP! you're not helping.


beat. beat. beat. anger. beat. beat. beat. fuck you. beat.
Jag fixar inte det. Jag ska fan inte bry mig längre. Jag orkar inte, och jag vill inte mera! Så, nu slutar jag. Nu ska jag bl självisk, och antaligen hatad av många. Se om jag bryr mig. Det gör jag inte.

/S


pouff pouff pouff

i am brain dead thinking strictly in blues and reds


im paranoid. men jag ska till damnmark. sprit och bli full. Nej.
Jag på Halloweenfest, och jag vill att allt ska bli bättre. Ja.
Jag ville shoppa loss, jag ville må bättre, jag vill glömma allt, jag ville vara snygg och populär. Jo.
Nu är det helt annorlunda.

i am brain dead. make love to me.


/S

was your lips touching mine in a photobooth?

Well I lost track when those words were said,
you took the wheel and you steered us into my bed,
and soon we woke and I walked you home
and it was pretty clear that is was hardly love.

Man kan inte hjälpa att ens ben får eget liv, sparkar omkring de eldfärgade löven en grå och dyster måndagskväll när man själv mår som dem: otillräcklig, bortputtad, dumpad, ogillad, hatad rent av. Själen brinner, men inte av ambition, men för något annat, en hel livstid kan spenderas på att försöka ta reda på vad. Vad vill du som dunkar så hårt i bröstet, -sluta nu jag får ont.
   A pack of change and it is time to move on. Men gud hur svårt det blir, svårt att få ut alla ord som vill sägas. Alla rop som vill skrikas, och alla de viskningar som vill höras. Inget räcker. Inget räcker längre. Jag har glämt allt, hur det var, hur vi hade tänkt att allt skulle bli då vi mådde bra. Då vi trivdes. Då jag mådde bra, och då jag trivdes.
Nu kittlas det konsigt. Jag ska sluta tänka, sluta tänka för mycket för då händer det aldrig något. Det gör bara så otroligt ont hela tiden...


/S

Forgive me. again

allt är bara så mycket jävla mycket skit. inget funkar överhuvudtaget. inget vill funka. inget kommer att funka. allt blir bara en stor hög av lömskatupprörande avföring. Ljuga. Skratta. Låtsas. Röka. Röra. Gråta. Lyssna. Stänga. Tyst. Inget fungerar som det ska, argt ångestfyllt hjärta. Förlåt mig.
Anymore that a whisper, any sudden movement of my heart.
And I know, I know I'll have to watch them pass away. Just get through this day.


S.

grey would be the colour if i had a heart


am i loud and clear?

sometimes you reach the point when you need to make decisions.

  jag måste välja. jag måste förstå, jag måste kunna se vad jag vill. Men hur kan jag när jag känner mig som en zombie, när allt jag tänker på är ingenting och allting? inget fungerar, minst av allt jag själv. Jag är död, jag är en levande döing, ett levande lik som aldrig stannar upp och vaknar.

"vi satt under det trädet, vi slutade inte drömma om vad som kunde ha varit och vad som kommer att hända. Vi tittade på människor i svart springa runder för att inte komma någonvart. Du satte din panna mot min, delade dina tankar med mig."

och jag ville bara...

"ja, va ville du?" -i wanted to die a bit inside.

i see bloody pictures in my head, they're full of blood and violence. Me hitting something hard in your head, cutting open. Your brains all over the floor, wall, ceiling. Stains on my shirt, on my hands and in my mind. I don't want to see these pictures again, and I don't want to think like this. I just want to jam a fork in your eye.

Idag är jag död. Igår var jag död. Jag ska skita i skolan och jag ska skita i livet nu.


Love,
S.

it wears her out

"man slutar bry sig efter ett tag. man orkar inte bry sig om hur det blir. man vill inte veta, man vill inte fortsätta framåt, man vill inte tillbaka. man vill bara försvinna och man bryr sig inte längre. efter ett tag går allt över. "


It's been a while, since we smiled. But now we might have a second chance. finally.


Love,
S.